OKL jobber med flere saker!
Fra venstre: Laila M. Berge, Ishaq Mohammad, Alf-Ole Reinholdtsen, Magne Flesjø, Malin Andersen, Line Hverven og Rebecca Thuv. Fotograf: Ola Dahl Andersen

OKL jobber med flere saker!

26. september 2024 | Tekst: Rebecca Thuv
Styret hadde arbeidsmøte i Oslo denne uken, og det ble et meget engasjerende og produktivt møte!
Vi hadde også et medlemsmøte med meget bra oppmøte, gode diskusjoner og gode spørsmål fra dere som deltok! Takk for engasjementet!
Brev til alle fylkeskommuner
OKL har i dag sendt brev til alle fylkeskommunene i landet med spørsmål om hvilke rutiner de har for overgangen til ny opplæringslov med forskrifter. Vi opplever at det er store forskjeller på rutinene i fylkene og ønsker å kartlegge likheter og ulikheter.  Mange av spørsmålene vi ønsker svar på dreier seg om frister for samarbeidsavtaler og vedtekter, godkjenning av opplæringskontor/samarbeidsorgan og nye lærekontrakter. Vi forventer svar fra samtlige innen 3 uker. Vi har bedt fylkeskommunene om å sende kopi av brevet til deres egen yrkesopplæringsnemnd. Det vil bli informert om denne kartleggingen på neste medlemsmøte.

Styret i OKL jobber med følgende saker akkurat nå:
  • Kartlegging av rutiner i fylkeskommunene
  • OKL ønsker nyere forskning på fag- og yrkesopplæringen i Norge
  • OKL ønsker at lærlingetilskuddet økes
  • Regionale referansegrupper for medlemmer i OKL
  • Planlegging av årskonferansen 21.-22. mai i Mandal